Intervju med Julia Sivertsson, åk 3

Vilken inriktning går du? 
Hästsport.

Vad är det bästa med det?
Att man får tid till att träna och tävla samtidigt som man har skolan. Man får ju ledigt för träningar och tävlingar, det kan man ju inte få om man går en vanlig linje.

Var det självklart för dig att välja Hästsport när du skulle välja till gymnasiet?
Ja det var det, för jag ville fortsätta att satsa lite, ha en chans att hinna med det. Annars hade det blivit sena kvällar varje dag, man hade inte hunnit plugga och så.

Bor du på skolan eller pendlar du? Hur är det?
Jag bor hemma. Nu kör jag bil varje dag, det går fint.

Har du några djur?
Ja, jag har två hästar. En ponny och en stor häst. Men ponnyn, Pascha, har jag lånat ut för man får inte tävla ponny när man är över 18 år. Det var lite sorgligt att skiljas åt för jag har haft henne sedan jag var tio år, men nu bor hon hos en fjortonårig tjej och det passar väldigt bra. Pascha är 25 år så hon kan allting och är väldigt fräsch för sin ålder.

Vad gör du på fritiden?
Jag rider, tränar och är med kompisar och pojkvän.

Vad är det bästa med att gå på Dingle?
Att få tid till hästarna.

Godaste maten på skolan enligt dig?
Jag gillar soppa och efterrätt!

Nu tar du snart studenten, vet du vad du vill göra efter skolan?
Ja, jag ska plugga ekonomi, och fortsätta rida förstås.

Vad hoppas du göra om tio år?
Jag vill vara färdigutbildad ekonom och ha ett bra jobb, och fortsätta rida vid sidan om, fortsätta tävla och så.

 

Kommentera

