Intervju med Ida Hildén, student 2009

Vad läste du på Dingle?
Jag läste hästhållning.

Bodde du på skolan?
Ja, jag bodde på skolans internat. Tyckte det var jättebra, alltid nära till vännerna och mycket som hände hela tiden, så det var ju aldrig tråkigt 😀

Vad tyckte du var det bästa med att gå på Dingle?
Att bo på internatet, tror det ar rätt nyttigt for många, att komma iväg från föräldrarna och sånt så man får lite ”träning” på att ta hand om sig själv innan man tar studenten och ev flyttar hemifrån🙂

Vad gör du nu?
Jag bor på en gård utanför Bordertown tillsamans med min pojkvän Luke, våran katt, ca 200 får och omkring 450 köttkor. Jobbar heltid med gallopphästar for Sam Turner utanfor Bordertown. [Läs mer om Idas jobb i Australien i inlägget nedan!]

Vad hoppas du göra om fem år?
Om 5 år hoppas jag att jag gärna fortfarande jobbar för Sam, för bättre chef finns inte. Men jag vill också gärna komma igång lite smått med att ta hem lite unghästar hit till våran gård för träning och eventuellt liten uppfödning/försäljning.

Kommentera

