Lite gott och blandat


Vår lärare ”Tant Eva” har fått in många trevliga dikter från Hästettan. Här kommer tre av dem.

På morgonen är jag trött
På morgonen äter jag frukost
På morgonen borstar jag tänderna
På morgonen är jag SEG
På kvällen är jag pigg

Jag vill ha dig
Jag vill le med dig
Jag vill se dig
Jag vill älska dig

På morgonen står den
På morgonen vill den ha omsorg
På morgonen behöver den vård
På morgonen är den out of control
På kvällen är frisyren på plats igen!

Nu har vi haft studentbal på skolan!
Balen firades på Hotell Lysekil, med god mat och trevlig stämning.

Nedan följer ett antal bilder på våra vackra elever

   

 Ni vet väl om att det är kemins år i år??

Skolans NV-elever har anammat detta med en utställning i bl.a skolans matsal

 

 

 Här ser ni Benjamin, när han sjunger Gospel i Svarteborgs Kyrka

Detta gjorde han med bravur!

Årets cabaré – ”Kock-tails; En gräslik röra” har visats för elever, personal, föräldrar m.fl.
Cabarén framförs främst av våra årskurs 3-elever, som haft detta som estetiskt val.
De bjöd oss på en supertrevlig kväll, med många goda skratt!

Nedan visas en del bilder från olika sketcher

Vår nya rektor Cecilia Koch, med sin papegoja, Kobbe!

 Två höggravida lärare, som försöker få föräldraledigt!

 

Marita diskuterar djurhusbekymmer med Kenth

Vår idrottslärare försöker träna upp en ytterst omotiverad personal!

Här är två av skolans många duktiga sångfåglar! Denna bild är från en konsert i Dingle, där fyra av skolans elever uppträdde.

 

 SKOLANS GYM

Står öppet för alla elever tisdagkvällar och torsdagkvällar. Onsdagskvällarna är ”abbonerat”, av tjejer som tränar.
Björn Sjöberg instruktör,  finns på plats de flesta av kvällarna.

LÄXLÄSNING!

Ni vet väl om att Anneli har läxläsning varje tisdag- och torsdagskväll i Tjugan? Välkomna dit mellan 17.30-20.00!

Här ser ni en av skolans många trevliga hästar!

 Snön gnistrade och solen sken när ett 20-tal elever for till LB i Bokenäs, för att prova på westernridning. Det blev en mycket lyckad dag, där både teori och praktik varvades. Tänk att det bor en liten cowboysare inom så många utav våra elever. Det där gör vi om!

